Ралі Монте-Карло

0
1

Ралі Монте-Карло – щорічна ралійна гонка по дорогах Лазурного Берега, організована автоклубом Монако. Як етап входить в Чемпіонат світу з ралі (WRC).

Більша частина траси проходить по території Франції. Традиційно проводиться в січні.

Історія.

Змагання були створені в 1911 році за велінням князя Монако, щоб залучити туристів у казино князівства в мертвий сезон. Хитрість полягала в тому, що учасники могли стартувати в різних точках, але кінцевим пунктом для всіх був Монте-Карло. Спочатку в ралі брали участь лише місцеві гонщики. Брали участь у змаганнях пілоти жили тут же на Лазурному Березі. У цьому форматі було проведено всього дві гонки – з-за Першої Світової змагання призупинилися, і наступна гонка відбулася через 11 років. Наступний етап історії Монте-Карло тривав до 1939 року, потім була перерва у 10 років. Відроджені після війни змагання не були особливо популярні: в ралі не брали участь відомі гонщики, не спостерігалося машин відомих марок. Поступово ситуація почала виправлятися і до середини 60-х на старт виходили Сітроени, Міні, Сааби, Порше. До 1973 року ралі Монте-Карло існував як окрема гонка. В 1973 році, дебютному для WRC, траса на Французькій Рив’єрі прийняла перший етап цього чемпіонату світу з ралі. В тому році переміг француз Жан-Клод Андруэ, першим подолавши дистанцію 420 км. Етапом Чемпіонату світу з ралі ця гонка є і понині, крім періоду 2009-2011 р., коли проводилася під егідою іншого чемпіонату Intercontinental Rally Challenge.
І тепер щороку в січні Ралі Монте-Карло відкриває Чемпіонат світу з ралі (WRC).


Гоночна траса.

Траса являє собою гірський серпантин, багатий на вузькі круті повороти і перепади висот. Дорожнє покриття спецділянок різноманітно: асфальт змінюється снігом і льодом, тому дуже важливо правильно підібрати комплект шин. Найбільш небезпечний Col de Turini, він відомий тим, що має безліч небезпечних поворотів і до того ж його покриття майже повністю крижане. У 2005 році Маркус Гронхольм і Петер Сольберг змогли особисто переконатися в тому, що ця ділянка є дуже підступним. Обидва пілоти потрапили в аварії, розірвавши колеса про крижані брили. Крім того, змагання на небезпечному спецділянці проходять увечері і вночі, при світлі фар, звідки з’явилася його назва «Ніч довгих ножів».
Кількість дільниць та їх протяжність з року в рік змінюються, наприклад, Ралі Монте-Карло — 1986 включало 36 спецділянок загальною довжиною 867 км, у 2005-му році гонка складалася з 15 спецділянок загальною довжиною 353 км

Трохи про гонці.

В останні роки гонка складається з 15-18 спецділянок загальною довжиною майже 500 км, з яких два – нічні, причому покриття за час змагань змінюється кілька разів. При цьому загальна довжина дистанції, яку долають учасники, становить близько 1400 км. Регламент гонки такий же, як і у решти гонок Чемпіонату світу з ралі. Напередодні заїзду пілот і штурман проводять ознайомчу поїздку по трасі, під час якої штурман зі слів пілота записує стенограму. Цей документ він буде читати під час проходження траси. У вихідні проходить залікова гонка, на яку учасників випускають з інтервалом 2 хв. На всю дистанцію від старту до фінішу відводиться чотири дні. У розкладі на кожен із днів передбачено проходження 2-3 спецділянок. Переможцем стає той, у кого сумарний час проходження всіх етапів найменше.


Переможці.

Кращим пілотом у Чемпіонаті світу з ралі і Ралі Монте-Карло є французький гонщик Себастьян Льоб. Він перемагав сім разів, чотири рази святкував перемогу фін Томмі Мякінен.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here