Гонки по крижаній доріжці

0
1

Той, хто хоч раз побачив змагання мотоциклістів на доріжці з льоду, запам’ятає назавжди це захоплююче видовище. На жаль, географія його поширення обмежена. Адже для гонок на льоду потрібні відповідні погодні умови, що дозволяють утворити на трасі досить товста і міцна крижане покриття. Не випадково гонки по крижаній доріжці популярні в північних країнах. Вважають, що вони беруть свій початок зі скандинавських країн, де в 20-ті роки минулого століття вже проводилися перші змагання. Тоді вони були переважно веселими розвагами спідвеїстів.

Але в 40-і роки разом із зростанням популярності мотогонок на гаревій доріжці льодові перегони почали швидко розвиватися. З часом вони стали самостійним видом мотоспорту в європейських країнах. Проводяться вони на еліптичному треку, покритим льодом. Найчастіше це той самий трек, що використовується для гаревій гонок. Трапляються змагання, які проходять на озерах з досить твердим крижаним покриттям. Їх правила не відрізняються від порядку проведення змагань у традиційному спідвеї. Гонка відбувається на трасі довжиною 260-425 метрів в напрямку проти годинникової стрілки.

Взимку 1939 року відбулася перша в Радянському Союзі презентація на льоду спеціально підготовленого мотоцикла. Тоді в перерві змагань ковзанярів мотоцикліст впевнено проїхав кілька кіл по льоду, впевнено проходячи повороти. Через рік були проведені перші змагання. У 1959 році вперше пройшли союзний і російський чемпіонати з льодовим мотоперегонів. Через рік були організовані представницькі міжнародні змагання з участю фінських, чехословацьких і шведських спортсменів.

Зростання інтересу до крижаного спідвею призвів до того, що в 1966 році Міжнародна федерація мотоспорту провела перший чемпіонат світу серед кращих гонщиків. Командне світову першість щорічно проводиться з 1979 року. Розігрується також і особиста першість Європи. У цих змаганнях домінують російські гонщики. За загальною кількістю нагород у командних чемпіонатах світу незмінно лідирують спортсмени Росії. За ними йдуть шведи, німці, австрійці та чехи. В особистому заліку світових чемпіонатів перші також росіяни, за якими слідують спортсмени Швеції, Чехії, Фінляндії, Німеччини та Австрії.

Застосовувані в гонках на льоду мотоцикли відрізняються від використовуваних на гаревому треку і традиційному спідвеї. Тут використовують метанол двигунах два клапана замість чотирьох. Мотори мають об’єм 125, 350 або 500 куб см. Рама низька, плоска і більш довга, бак для пального невеликий на 2-4 літри. Обидва колеса забезпечені підвіскою. Немає ніяких обтічників.

Принципово відрізняються колеса. На них встановлені твердосплавні металеві шипи. Вони розташовані переважно на лівій стороні шини та не повинні більше ніж на 28 мм виступати над її поверхнею. Півтора десятка шипів для поліпшення початку і завершення руху встановлюють на правій половині колеса. Переднє колесо має зазвичай близько 120 шипів, заднє 180-200. Шипи на обертовому колесі становлять велику небезпеку. Тому, для максимального захисту гонщика від них, на такому мотоциклі обов’язкові великі крила на передньому і задньому колесах. Застосовуються додаткові рами для захисту.

У січні 2016 р. в Фінляндії і Швеції пройде кваліфікація індивідуального чемпіонату світу. Фінальні гонки будуть в лютому-березні проводитися в російському Красногорську, в Казахстані, Берліні, в голландському Асене та німецькою Инцелле. Фінал командного світового чемпіонату пройде в Тольятті 13-14 лютого 2016 р.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here