24 години Дайтони

0
1


24 години Дайтони, або Rolex 24 at Daytona – добова гонка на витривалість, що проходить в Дайтоні, Флорида. Одна з найважливіших гонок сезону в США, збирає десятки тисяч глядачів. Свою нинішню назву Rolex 24 at Daytona одержала в 1991 році.

Історія.

Все почалося з гоночної траси, відкритої в 1959 році поруч з аеропортом міста Дайтона Біч, штат Флорида. Вже через три роки трек прийняв гонку тривалістю 3 години.
В перших змаганнях перемогу святкував американець Ден Генрі на Лотус 19, проїхавши до фінішу лише 502 км. Це один з найвідоміших кумедних випадків в історії автоспорту. Справа в тому, що в кінці гонки Генрі набагато випереджав переслідувачів, але у машини забарахлив двигун. Тоді гонщик просто зупинився біля фінішної риси і перетнув її, дочекавшись кінця 3-х часового ліміту. Перший приклад такого роду виявився заразливим.

У 1964 році організатори вирішили збільшити дистанцію до 2000 кілометрів, а ще через два роки гонка «24 години Дайтони» стала добовим марафоном. Було остаточно встановлено час проведення перегонів: кінець січня — початок лютого. Цим вдалим ходом була досягнута мета перевершити Ле-Ман: взимку, коли не проводяться інші гоночні змагання, багато хто з зірок міжнародного автоспорту з’їжджаються у Флориду, щоб помірятися силами. Додатковим випробуванням Дайтони стало те, що на відміну від Ле-Мана, 13 годин з 24-х учасники змагаються практично в сутінках при слабкому освітленні. Останній факт робить гонку більш небезпечною, гонщикам потрібно покладатися тільки на свої фари. Не спрощує завдання і бетонний паркан, який огороджує овал.

Першими переможцями змагань у новому форматі стали Форди, але потім через рік виграли Феррарі. Головним же тріумфаторами були Порше. До 90-х років вони домінували на змаганнях. У 1982 року із-за фінансових проблем гонка перейшла в серію IMSA (Асоціація гонок спортивних машин). Але зміни тільки починалися. На початку 2000-х ця організація перетворилася в серію Гранд Ам, для скорочення витрат були прийняті жорсткі заходи. Введено заборону на участь у перегонах прототипів Ле-Мана, надто дорогих і швидкісних. З 2005 року у заїздах беруть участь два класи авто – DP(Daytona Prototype) і GT(автомобілі на базі серійних).
52-я гонка Дайтони в 2014 році поклала початок новому етапу автоперегонів в Америці, вона стала першим етапом у новому чемпіонаті United Sports Car Championship. У нього в 2013 році об’єдналися Grand-AM і American Le Mans Series, щоб вперше за п’ятнадцять років створити в США нову серію змагань. Результатом стало значне число учасників: 67 автомобілів, команди розподілися за чотирма класами. У 2015 році лише 29 з 53 вийшли на старт автомобілів дійшли до фінішу в гонці.

Автомобілі.
З 2014 року в гонці беруть участь чотири класи автомобілів:
DP (Прототип Дайтони) – прототипи з потужністю двигуна 500 л. с., з’явилися в результаті заходів по здешевленню, вжитих у 2003 році;
LMP2 – прототипи Ле-Мана з потужністю двигуна до 550 л. с.(спадщина серії Ле-Ман);
GT Le Mans – клас гоночних авто, мають зовнішній вигляд серійних (спадщина серії Ле-Ман);
GT Daytona – клас, що існував до цього Grand-AM, автомобілі більш схожі з дорожніми машинами, ніж GT Le Mans.

Хід гонки.

Автомобілі на швидкості близько 300 км/год повинні проїхати відстань понад 4 000 км. Це 24-х годинний марафон на фізичну, психічну і технічну витривалість.
Навіть просто залишитися на трасі після 24-х годин гонки – величезне досягнення.
У перегонах беруть участь чотири класи автомобілів (два власне серії Grand-AM і два дісталися від серії Ле-Ман).

У кожного автомобіля не менше 3-х пілотів і вони змінюють один одного кожні кілька годин.
Старт дається з ходу. Учасники починають битва, яка перевірить їх характер. Найбільші невдахи гонщики змушені вирушати в бокси вже після декількох кіл з-за пробитих шин або технічних несправностей.
На піт-стопі виробляють заміну шин і заливають в бак пальне. Одночасно при необхідності змінюється пілот. Всього на трасі близько 24 піт-стопів.
Завдання учасників перегонів – за 24 години проїхати якомога більше кіл і фінішувати першими.

Траса.
Daytona International Speedway — довжина 5728 м, комбінована – 3 овалу Наскар і дорожній ділянка за межами стадіону, всього 12 поворотів.

Переможці.
Лідером серед переможців перегонів є Porsche -20 перемог. За п’ять перемог у Ferrari і Ford.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here