24 години СПА

0
1


24 години Спа — щорічний добовий марафон на витривалість, проведений влітку на бельгійському автодромі Спа-Франкоршам.


Історія.

З моменту свого відкриття в 1921 році автодром Спа-Франкоршам брав багато серії кільцевих гонок, в тому числі мотоциклетних, Формули-1, DTM. Але, як і раніше, найбільш значущою подією року для невеликого курортного містечка Спа залишається марафон «24 години Спа». Вперше ці змагання пройшли в 1924 році (тоді ще 14-ти кілометровій трасі) і з тих пір збирають тисячі шанувальників. Примітно, що крім трибун, основна маса вболівальників розташовується з наметами на навколишніх пагорбах і насолоджується дійством навіть вночі в дощову погоду. «24 години Спа» разом з «24 години Ле-Мана» і «24 години Нюрбургрінга» складають трійки найпрестижніших гонок на витривалість.
Гонка завжди була етапом змагань кузовних автомобілів, будь то чемпіонат світу чи Європи. «Спа» цінна своєю атмосферою, яку не приносить навіть Формула. Багато гонщиків помічають, що Спа – найкрасивіше місце для проведення змагань.
З 2011 року «24 години Спа» входить в Blancpain Endurance Series. Головна мета створення нової гоночної серії — залучити до гонок на виживання автомобілі класу FIA G3.


Автомобілі.
До гонки допускаються машини GT3 (молодший клас автомобілів Гран Туризмо) — серійні гоночні автомобілі, доопрацьовані під гонки, причому заборонена заводська переробка машин і самі доопрацювання регламентовані. Зроблено все для того, щоб зрівняти шанси учасників і залучити до змагань непрофесійних гонщиків.
Тепер на старт гонки виходять близько 60 автомобілів найпрестижніших і дорогих марок: BMW, Ferrari, Lamborghini, Bentley, Nissan, Aston Martin , Mercedes, причому до фінішу доходить близько половини.


Самі учасники розділені на класи:
GT3 Pro – професійні водії;
GT3 Pro Am — клас для змішаних команд професіоналів та аматорів;
GT3 Am – аматорський клас.

Траса.

Траса Спа-Франкоршам до 1979 року мала протяжність близько 14 км, але на сьогодні зменшена вдвічі. Нинішня її довжина 7004 метра.
Спочатку трек мав вигляд трикутника, включаючи громадські дороги між трьома прилеглими містами. Після невеликої реконструкції перед першим марафоном змін у конфігурацію кільця не вносили до 1979 року, хоча після аварії, що забрала життя трьох гонщиків в 1973 році, Гран-прі Бельгії перенесли на інші автодроми, а саму трасу визнали небезпечною. Через шість років після тієї трагедії автотраса отримала свою нинішню конфігурацію, і в 1979 році марафон пройшов по 7-ми кілометровому кільцю. Примітно, що в 1978 і 1979 роках переможці перегонів фінішували на одній і тій же марці автомобіля Ford Capri, але при цьому їх середні швидкості були 179,816 км/год і 128,485 км/год відповідно. Організатори, прибравши прямі ділянки, домоглися значного зниження швидкостей.
Спа-Франкоршам – мальовнича траса в Арденских горах, оточена лісом. Підйоми і спуски поряд з крутими поворотами не дають гонщикам розслаблятися.

Особливості гонки.

Гонка в Спа має багато спільного з іншими кузовними змаганнями на виживання, але є і відмінності. Зазвичай в заїздах бере участь екіпаж з чотирьох осіб (по троє буває тільки у професіоналів). Пов’язано це з тим, що траса дуже складна, до того ж погода влітку, коли і проводиться гонка, мінлива, і спека змінюється проливним дощем. Регламент містить правило, за яким кожні 65 хвилин автомобіль зобов’язаний заїхати в бокси для дозаправки. Одночасно, при необхідності, змінюються пілоти і замінюються шини. Водій за кермом може пробути не довше 3-х змін, далі поведе його товариш по команді.

Переможці.
Серед пілотів найтитулованішим є бельгійський автогонщик Ерік ван де Пулі (5 перемог), а серед виробників – BMW.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here